Fordelene med hvetekli

Alle typer fiber er viktig, uansett hvor de kommer fra, og de har alle ulike effekter på kroppen.

Hvetekli er en av de mest konsentrerte fiberkildene. Hvetekli inneholder mer fiber enn andre kornsorter, som havre og ris.

kornsekker

Får du i deg nok?

Vi er mange som får i oss for lite fiber. Voksne bør spise ca 25g fiber* om dagen. Heldigvis kan du få I deg fiber på mange enkle og velsmakende måter. (*europeisk kostanbefaling)

eple brød

Gjør endringen

Slik tilfører du mer fiber i kosten på den enkle måten.

  1. Bytt ut hvitt brød med fiberrikt brød og fullkornsbrød.
  2. Bruk brun ris eller fullkornspasta i stedet for hvite varianter.
  3. Bytt ut den vanlige frokostblandingen din med en fiberrik blanding fra
    Kellogg's® All-Bran® produktutvalg.

Du trenger heldigvis ikke å kompromisse på smaken. Prøv Kellogg's® All-Bran®.

frokostblanding

Variasjon er nøkkelen

Ved å spise kornblandinger, frukt og grønnsaker, belgfrukter, nøtter og korn, vil du få i deg både løselig og uløselig fiber.

Sjekk næringsdeklarasjonen

Spis mat som inneholder minst 6 % fiber.

10g hveteklifiber om dagen bidrar til å påskynde passasjen gjennom tarmen. All-Bran inneholder minst 3,6g hveteklifiber per porsjon. Nyt som en
del av et variert og balansert kosthold og en sunn livsstil. Vær oppmerksom på, at effekten kan variere dersom du allerede spiser mye fiber.
Det er viktig å drikke mye vann når du spiser fiberrik kost.